Pagina's

woensdag 23 januari 2013

Boek 'De eetbare tuin'




Het boek 'De eetbare tuin' leende ik laatst uit de bieb. Heb het nu doorgelezen en ben erg enthousiast! De Britse Alys Fowler is de schrijfster van het boek (oorspronkelijke titel is 'The edible garden'). Als uitgangspunt neemt ze haar eigen tuin. Haar missie is een tuin te creĆ«ren die zowel mooi als eetbaar is. En dat lukt haar goed gezien de vele sfeervolle en inspirerende foto's. Het boek is heerlijk praktisch en staat vol met handige informatie en bruikbare tips. Het bestaat uit drie delen: Basiskennis, Wat te kweken, Eten uit eigen tuin. Het deel basiskennis gaat o.a. over gezonde grond, zaaien, composteren. In het tweede deel geeft Alys Fowler een overzicht van allerlei groente, kruiden en (eetbare) bloemen. En het laatste deel bevat recepten met o.a. courgettecake en lavendelkoekjes. Al met al een origineel boek, anders dan het gemiddelde moestuinboek. Vrijdag moet ik dit leuke boek weer terugbrengen, het is gereserveerd. Ik denk toch dat ik naast de bieb even de boekhandel in loop om het te kopen ;>)

1 opmerking:

  1. Geweldig boek, ik blijf er elke keer in kijken...heb ook haar tv serie gedownload...elk voorjaar kijk ik die weer opnieuw...zo leuk!!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen