Pagina's

maandag 1 juli 2013

De eerste bloemen uit de tuin!



Dit jaar heb ik 3 moestuinwensen: zelf pesto maken van eigen basilicum, calendula-zalf maken van eigen goudsbloemen én af en toe een leuke bos bloemen plukken uit de tuin. Het eerste is al gelukt, het tweede zit eraan te komen (gisteren de eerste goudsbloem gespot) en derde wens zat gisteren in mijn fietstas op weg naar huis: een grote bos bloemen met o.a. korenbloem, vrouwenmantel, moederkruid en trosroosjes! Thuis in een grote pot gezet en het enige wat ik nu nog hoef te doen is... genieten.


















5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie en leuke weblog heb je! En een heerlijke bos bloemen. Ik deel je vreugde over de eerste bloemen uit eigen tuin. Wat een rijkdom. Ik word er zelf ook zo blij van.
    Groet, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk tuinboeket! Bij ons zijn gisteren de eerste bloemen (goudsbloem, viooltjes en Oost-Indische kers) op de salade beland... Zag er ook mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van bloemen uit je eigen tuin wordt je extra blij. Misschien heb je al een recept voor de zalf, anders kun je bij Willeke de kruidenvinder een recept vinden: http://kruidenvinder.blogspot.nl/search/label/goudsbloem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de goudsbloemzalftip, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die Korenbloem, echt een aandachttrekker met de knalblauw. Heb hem zelf ook in de tuin staan, verkregen via zadenruil. Een hele fijne plant!

    Groetjes,

    Kees | Twitter @keesdeboon | http://deboon.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen