Pagina's

zondag 24 juli 2016

Kruidencursus in De Zilk

De Kneipp-kruidentuin van Ria Hogervorst
Afgelopen week heb ik een kruidencursus gevolgd van Het Kruidenrijk in het dorp De Zilk. Drie jaar geleden heb ik hier ook een zomercursus gevolgd en dat was zo leuk dat ik nog een keer ben gegaan. En ook deze keer was het weer heel leerzaam, ontspannen en gezellig. Kruidendeskundige Ria Hogervorst geeft les bij haar thuis en natuurlijk in haar kruidentuin. Ze weet heel veel over geneeskrachtige kruiden en vertelt er ontzettend enthousiast over. Echt heel leuk!
Blad en bloem bij elkaar zoeken
We zijn ook lekker gaan wandelen in het bos en in de duinen, want ook daar groeien allerlei interessante kruiden. En zeker zo leuk waren alle herten die we tegen kwamen. 
Herten in de Amsterdamse waterleidingduinen
Verder hebben we Sint Jansolie, goudbloemolie, goudsbloemzalf en kruidenazijn gemaakt.  
Links St Janskruid op olie en rechts goudsbloemblaadjes op olie
Ook hebben we een paar leuke uitjes gemaakt o.a. naar theeschenkerij Noordwijk Buiten. En iedere dag hebben we lekker samen gegeten. Ria weet niet alleen veel over geneeskrachtige kruiden, maar kan ook in de keuken lekkere kruidengerechten maken. 
Omelet met kruiden
Kortom een heerlijk weekje!
 Als je meer over geneeskrachtige kruiden wil weten, vind ik dit zeker een aanrader. Ria geeft deze zomer nog één cursus van 1 t/m 5 augustus (mogelijk is er nog een plekje vrij). Daarna kun je bij haar de voorjaarscursus volgen die start rond maart/april 2017 (7 wekelijkse lessen).

Meer informatie vind je bij Het Kruidenrijk en op de website van Ria Hogervorst (kopje agenda).

7 opmerkingen:

  1. Komen je favoriete blogs niet meer naast je laatste stukje te staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Emmie, Dank voor je opmerking. Ik zie nu ook dat ze verdwenen zijn! Geen idee hoe dat kan. Ik ga het uitzoeken, dus hopelijk snel weer een lijst met favoriete blogs op mijn blog. groetjes, Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb iets niet goed gedaan met het veranderen van mijn oude blognaam, de Fruittuin werkt niet meer en is nu geworden: https://moestuintjeaandedommel.blogspot.nl/
    hoop je daar eens te zien :)

    groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ziet er uit als een heerlijke dag. Vind het zelf altijd heerlijk om met verse kruiden aan de slag te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh mijn god die hertjes wat leuk zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen