Pagina's

zondag 12 april 2015

Wilde Venkel & Rabarber:
een heerlijk moestuin-kookboek!

oude versie
nieuwe versie












Een paar jaar geleden leende ik in de bieb het boek 'Wilde venkel & rabarber'. Caroline Zeevat en Ans Withagen beschrijven hierin hun belevenissen in de volkstuin. Ik was meteen verkocht: heerlijk persoonlijk, heel herkenbaar, boordevol moestuintips en super originele recepten! Zo'n geweldig boek wilde ik echt zelf hebben! Maar dat was makkelijker bedacht dan gedaan, want het boek was nergens meer verkrijgbaar. Na heeeeel lang zoeken vond ik uiteindelijk nog een exemplaar in een klein internetwinkeltje. Natuurlijk wilde ik 'deze ontdekking' gelijk delen op mijn blog, maar dat leek me een beetje zielig voor mijn bloglezers, want die konden immers het boek nergens meer krijgen.

Maar.... het boek is opnieuw uitgegeven, dus mijn berichtje kan alsnog de wereld in: WILDE VENKEL EN RABARBER is er weer!! Een topper voor iedereen die van moestuinieren en lekker eten houdt. Het allerleukste aan het boek vind ik dat het precies de seizoenen volgt en het boek dus precies gelijk loopt met wat er in je tuin groeit. De recepten zijn zo geschreven dat zin krijgt om te koken en vooral ook om zelf lekker te experimenteren. Een greep uit wat leuke gerechten: soupe beaujolais met rood fruit en sorbetijs, pesto van raket en zevenblad, gegrilde sla met salsa verde, vlierbloesemchampagne, doperwtjessoep met munt, clafoutis van tomaat en courgette, courgettecake, marokkaanse wortelsalade, pompoenfriet met bloemenmayonaise. Dat klinkt lekker en origineel toch?!

1 opmerking:

  1. Inderdaad een heerlijk boek. Ik heb 't jaren geleden cadeau gekregen. En nog altijd inspirerend. Leuk dat het opnieuw is uitgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen