Pagina's

zondag 26 juni 2016

Mijn allereerste artisjok!

Vorig jaar artisjokken gezaaid en geplant en vandaag mijn eerste artisjok geoogst en gegeten! Natuurlijk wel eens van die artisjokkenbodems uit een potje gegeten, maar nooit zo'n echte verse 'bol' op je bord. Superleuk om te eten en erg lekker! Ik heb er een sausje bij gemaakt van mayonaise met wat zoetzure kruidenazijn van mijn ingemaakte komkommers.

Ik moest wel even opzoeken hoe je artisjokken klaar maakt en vond twee duidelijke filmpjes:
een Allerhande filmpje en een Jumbo filmpje.

Ik heb water laten koken met citroensap en mijn artisjok een half uur gekookt met 'z'n kont'  op de bodem (dus steel eraf) en de blaadjes omhoog. Ik heb er geen bord opgelegd en toch was mijn artisjok prima gaar geworden.
  

Je houdt trouwens wel veel over van de bol, beetje zonde maar het ziet er wel prachtig uit.


2 opmerkingen:

  1. Leuk...jij kunt tenminste zeggen dat je artisjok uit eigen tuin gegeten hebt...gelukkig vond je hem lekker...

    BeantwoordenVerwijderen